Mijn 2e, late blog - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Teddy Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Mijn 2e, late blog - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Teddy Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Mijn 2e, late blog

Door: Teddy van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Teddy

18 Oktober 2013 | Australië, Queenscliff

Hi hallo!

Sorry, dit heeft echt veelste lang geduurd. Het spijt me heel erg.
Ik weet ook niet helemaal waar ik moet beginnen..
IK HEB WERK! Ik heb al heel snel hier een baantje gekregen in een cafe-restaurant aan het strand, genaamd Jellyfish. Heel erg leuk en lekker eten:) Ik ben nu al een paar weken aan het werk en het gaat me nu allemaal wel goed af. Maar in het begin... Ik weet nog mijn eerste werkdag. Ik moest om 8 uur 's ochtends beginnen dus ik dacht, het is dan nog vroeg dus ik kan rustig aan beginnen en inkomen. Nou, niets van dat alles. Ik kwam aan in een drukte waar je U tegen zegt. Er stonden hele gezinnen in een rij buiten te wachten om een tafeltje te kunnen bemachtigen. Ik was even vergeten dat ik niet in Nederland was, waar 80% van de bevolking op zondag tot zeker 10 uur in zijn bed lig te ronken ( Ik tot zeker 12 uur in de middag ;) ) maar dat ik in Australie was waar men het normaal vind om in de ochtend met het hele gezin uit ontbijten te gaan. Dus ik kwam binnen en het was echt: SHIRT AAN, SCHORT OM EN GAAAAAAN! Uh, ja, okee dan.... Ik wist nog helemaal niets, het menu niet, de 'normen en waarden' niet, en ik wist niet eens wat alle woorden op het menu betekenden. Mijn engels is goed getest in ieder geval, alleen stond ik toch ook echt keihard voor lul.

Ik ben wonder boven wonder wel aangenomen, dus ik moet toch iets goed gedaan hebben. Ik leer er wel echt super veel. Ik vind dat de mensen die hier wonen een soort kruizing zijn tussen de mensen van The OC en Desperate Housewives. Ze zijn hier bijna allemaal rijk, en katholiek dus ze hebben ook allemaal 100 kinderen omdat ze niet aan anticonceptie doen. Soms begin ik om 0630 in de ochtend met werken en dan komen al die huisvrouwen met hun 100 kinderen ontbijten. Aan de ene tafel alle huisvrouwen, en aan een andere tafel de kinderen met hun au pairs. Begrijp me niet verkeerd, ik vind kinderen hardstikke leuk maar niet als ze huilen en niet om 0630 's ochtends. Ik vind die huisvrouwen wel hilarisch moet ik eerlijk bekennen. Ten eerste omdat ze dan roepen ONTZETTENDE honger te hebben en zichzelf vol gaan proppen maar dan vervolgens een wortel en een jus bestellen... En omdat ze zo lekker kunnen overdrijven! Ik citeer hieronder een gesprek die ik laatst had met een mevrouw.

Lady: Where is you accent from?
me: I'm from Holland
Lady: OH MY GOD, THATS AMAAAAAZING! Where in Holland?
me: From Alkmaar, thats 30 minuts from Amsterdam.
Lady: SOOO NICE, I'VE BEEN IN HOLLAND MAAAANY TIMES!
me: Oh really? where to?
Lady: I went to a very nice place called München!

-_-


Nou dat is het niveau! haha. Maargoed, ook nog iets anders heel fijns, een collega en overigens ook mijn baas is sinds maandag voor een maand op vakantie en ik huur haar huis over! Dus ik heb nu een eigen plek, voor minder geld dan in het hostel en ook nog in Manly! Ik ben een gelukkig mens. Gister liep er wel een spin die (ik overdrijf niet) net zo groot was als mijn hele hand! Ik kon wel huilen. Maar die eten wel de dodelijke spinnen op dus ik ben ook wel weer blij dat ze er zijn. oh maar huh, die spin kan dus alleen in mijn tuin wonen als er voedsel is, de dodelijke spin dus die zitten ook in mijn tuin? HELP!

Over rare beesten gesproken, hier aan de kust zwemmen regelmatig walvissen en dolfijnen langs! Heel mooi! Laatst lag ik te dobberen in het water en zag ik dat iedereen die op het strand lag op ging staan en naar iets in het water aan het kijken waren. Ik schrok me te tyfus want ik dacht dat het een haai was, maar he, toen was het maar een walvis :P echt cool om te zien.

2 weken geleden nam LMFAO een nieuwe videoclip op in Manly. Ik ben ongevraagd figurant geworden terwijl ik mijn 'Kade' pet op had. Dus ik hoop dat ze me er niet uitknippen. Het was wel grappig want ik kwam terug van werk en ik zat toen in een hostel op de winkelstraat en toen stond die afro gozer van LMFAO voor mijn hostel deur. Ik, moest 'hem' dus vragen of ie even aan de kant wilde gaan ;) mooi moment vond ik zelf.

Nou, ik ben er nu wel weer klaar mee. Ik zal niet meer zo lang wachten met mijn volgende verslag:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 18 Oktober 2013 - 08:23

    Polder:

    Hahahahahaha love it!!!! Tedje wat een leuk verslag. Doorgaan doorgaan doorgaan.

  • 18 Oktober 2013 - 08:58

    Shona:

    Wat een fijn verslag Tedster!!<3 Geniet ervan schatje!

  • 18 Oktober 2013 - 22:09

    Marijke:

    Geweldig Tedje! Heerlijk om te lezen dat je zo aan het genieten bent. Nogmaals; jaloers!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Queenscliff

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 April 2014

bananabread met tranen.

19 Februari 2014

Ik, de 20 jarige bofkont

04 Januari 2014

stukje levenervaring rijker

27 November 2013

Withsundays

24 November 2013

East coast met maat Iris
Teddy

Actief sinds 02 Sept. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 5994

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: