stukje levenervaring rijker - Reisverslag uit Manly, Australië van Teddy Beijsterveldt - WaarBenJij.nu stukje levenervaring rijker - Reisverslag uit Manly, Australië van Teddy Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

stukje levenervaring rijker

Door: Teddy van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Teddy

04 Januari 2014 | Australië, Manly

Lieve lieve lieve toppers uit Nederland!

Korte update: Het gaat goed. Einde.

Nee grapje natuurlijk.

Ik heb nog helemaal niets verteld over de rest van mijn East coast reis.
Na de withsundays mochten we weer in de bus richting Rainbow beach. Rainbowbeach is een schattig dorpje waar we op gingen stappen naar Fraiser Island. Rainbowbeach heeft zijn naam dus blijkbaar te danken aan een oude aboriginal huppelepup wat ik zelf wel een mooi verhaal vind.
Het is zo ontstaan: Er was eens een aboriginal prinses die naar het strand ging, elke keer als ze daar was was er een regenboog. zij, die ik 'Alba' noem vertelde elke avond haar verhaal aan de regenboog. Na heel wat intieme verhalen begonnen ze elkaar beter te leren kennen en jawel, ze werden verliefd op elkaar. Op een avond toen Alba weer op het strand was kwam er een slechterik die Alba wilde vermoorde. De slechterik pakte een mes en op het moment dat hij aanwilde vallen kwam de regenboog. Met al zijn kracht duwde de regenboog de slechterik weg. Wat gebeurde er, de regenboog raakte al zijn kracht kwijt en zijn kleuren zijn tot op de dag van vandaag verspreid over het strand. Het zand heeft namelijk allemaal verschillende kleuren net als een regenboog.
naja, genoeg aboriginal bullshit.

We zijn een nacht in rainbowbeach geweest en de volgende dag gingen we naar fraiserisland. Het was een safari waar je zelf in een auto door zacht zand kan cruisen. Blij dat ik was dat ik geen rijbewijs had en dus veilig bij een ervaren driver en gids in de auto kon :) Ik vond het alsnog super eng want het ging super hard. Fraiserisland is het grootste zandeiland ter wereld. Maar ook met een regenwoud... HOE DAN? Ik vind het zo bizar dat er gewoon bomen op zand zijn gaan groeien. Ook heb je een meer die ontstaan is door de lucht. Dus al het water wat er in komt komt uit lucht en gaat er weer uit door de lucht. Ook bijzonder, want er zwemmen toch 1 of 2 vissen die dus ook maar een soort uit de lucht gevallen moeten zijn. Het strand is namelijk ff te ver om als vis over te springen. We zijn naar allerlei mooie meertjes gegaan. Je had daar ook een mini riviertje waar je uit kon drinken. Dat had ik echt nog nooit meegemaakt. Je waterflesje vullen uit een rivier en het smaakte nog lekkerder dan al het water wat ik ooit gehad heb. We sliepen in een soort tentenkamp waar hekken omheen stonden. Je hebt op FraiserIsland Dingo's en dat zijn wilde honden die er super lief en schattig uit zien maar dat dus absoluut niet zijn. Wat je wel had op dat tentenkamp zijn ongekend veel slangen! En wie sliepen er natuurlijk in een tent die precies NIET dicht kon, jawel, Iris en Teddy. Nog nooit zo paranoide geweest tijdens het slapen. Wat een avontuur. We hebben als extraatje ook nog schildpaddenporno gezien. Interessant wel.

Na Fraiserisland gingen we naar Noosa. Iris geloofde het allemaal wel ff met het kamperen dus die ging bleef in het dorp en ik ging een kanotrip doen voor een paar dagen. Ik zou eerlijk zijn, ik heb een dag in een kano gezeten en voor derest in een hangmat helemaal niets gedaan. Schandalig, maar oh zo lekker even. In de middle of nowhere, zonder bereik, alleen maar bomen. Lekker toch?

We zijn nog een dagje in Brisbane geweest maar ik vond dat niet zo interessant. Dat was in eens weer een grote stad met hoge gebouwen dus zijn we maar gelijk door naar Byron Bay gegaan.

De verwachtingen van Byron Bay waren heel erg hoog omdat iedereen ons vertelde dat het echt geweldig was. Ik snap nu waarom. Ik ben er te kort geweest maar ik heb ontzettend genoten. Het was gewoon een groot mega hippie dorp. Met op elke hoek een straatmuzikant en alleen maar aardige mensen. We zaten in een backpackers resort waar je in tipitentjes kon slapen, of in bungalows. Je had een bar met live bandjes etc etc. Echt te gek!!

Vanaf Byron Bay moesten we terug naar Sydney omdat lieve Iris weer terug naar NL moest. Na 15 uur in de bus ( !!!) kwamen we aan in Bondi Beach waar we met maat Roos nog uitgebreid gegeten hebben aan het strand. De volgende dag was het avontuur voor Iris afgelopen maar jezus, wat hebben we genoten :) !

Na een paar dagen chillen kwam me zussie ! We zijn eerst lekker wezen chillen op het strand en we hebben een paar dagen gekampeerd in de Blue Mountains. Super vet want we stonden op een gratis camping waar je alleen een toilet had. Verder niets, geen douche ofzo. Dus toen zijn we gedwongen om onder een waterval te douchen. Geen straf kan ik jullie vertellen! We hangen nu denk ik aan de muur bij een stuk of 500 chinezen die dat hebben mogen bewonderen. We waren een bezienswaardigheid :)
Er waren wel wat enge beesten en dan moet je natuurlijk net Robin hebben die een bloedzuiger op der voet hebt... Denk maar even aan een aap die aan het tapdansen is met een geluid van een zieke Orka. Dat was robin.

Nu, had ik eigenlijk al een paar uur opzoek moeten zijn naar werk. Terwijl m'n lieve zus lekker op het strand ligt.

OHJAAA iets wat ik al een tijdje terug wilde vertellen. Ik ben de kroeg uitgezet omdat ik mensen een high five ging geven, omdat ik daar zin in had. Hier dachten ze dat ik dronken was wat ik echt absoluut niet was. Maar ik had er ontzettende lol in en ik leerde allemaal mensen kennen terwijl ik dat aan het doen was. Jammer dat er zo'n klerenkast dat moest verpesten voor me.

Nou ik ga echt werk zoeken nu, toedeledokieeees!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Januari 2014 - 07:49

Marijke:

Hahaha! Kort maar krachtig; wat een topverhaal weer Ted

• 04 Januari 2014 - 08:52

Daf:

TEDJE! Hupsakee! Werk zoeken en geld verdienen! Want we willen nog veel meer verhalen lezen over jouw belevenissen in de bushbush! Al missen we je natuurlijk wel......X

• 04 Januari 2014 - 11:06

Mona Hardes:

Lieve schat wat een verhaal, ik zat er helemaal in,ik beleefde het helemaal, of ik er bij was.dikke kus.